Print page

コロナウイルス(COVID-19)に関する弊社の対応について

コロナウイルス( COVID -19 )に関する弊社の対応について :第3報
※本文書は私どもクルツァーが全世界的に対応している内容の案内になります。
各国により対応は異なることがあります。

今回のパンデミックにより、企業でも個人でも、これまで行ったこともない様々な対応を強いられてきた1年となりましたが、ワクチン開発など一部にはその収束に向けての動きも漸く見えてきています。弊社Kulzerを代表し再度皆様に感謝の意を述べたいと思います。
この困難な時期にも弊社製品をお取り扱い頂き、あるいはオンラインセミナー・デンタルショーの活用など各方面で協働頂きまして本当に有難うございました。これからも弊社は患者様の健康を第一に考え企業としての活動に従事して参ります。


今も全世界的に医療従事者の方々が可能な限り安全性を高めた状況において治療にあたられていることも承知しています。わたくしどもKulzerも医療従事者の方々が適切な治療を行えるよう製品を届ける義務があり、同様に社員の感染対策にも配慮・対応して参りました。2020年の春からは特別な衛生管理ルールを実行し、場合によっては政府の定めるルール以上に厳しい管理を行っています。社員の在宅勤務実施、社員間の接触減少に係る規定の策定・実施や工場を含めた各施設へのアクセス規定など多岐に渡り感染リスクを抑えるための施策を取り続けています。
これらの施策により現在も製品の製造については制限なく通常通り行えており、加えて各地域の流通業者のパートナーのサポートもあり適切に製品をお届けできています。


2021年になった今でも、容易ではない状況は続くかと思われますが、わたくしどもKulzerは常に前進し続けます。
今後も皆様を支援し続けることをお約束致します。
皆様と力を合わせ、この危機とも言える状況を乗り越えて参ります- We are better together.

Stay healthy

Marc Berendes, CEO Kulzer



----------------------------------------------------------------------
Dear Customer,

A year dominated by the pandemic now lies behind us. It has presented us with new, unknown tasks we all had to solve. We, as your global Kulzer team, want to thank you for your trust and loyalty during these – for all of us – challenging times. And let me please assure you again: We are here for you without compromise to support you in maintaining the oral health of your patients! Please reach out to us whenever we can assist you.

All over the world, dental experts are trying to be there for their patients in the best and safest way possible. In the latest issue of our WE magazine, dental colleagues from around the world share how they deal with the situation. Additionally, Kulzer employees from Germany, USA and Brazil talk about their experiences in personal interviews.

Having yours and our employees’ safety in mind, Kulzer took major safety precautions from the beginning that often even exceeded the governmental regulations. In addition to implementing strict hygiene rules, since Spring of 2020, the management has strongly recommended that administrative staff work remotely if the job allows it. In production and R&D we took measures to reduce the person-to-person contact and we limited the access to the facilities to reduce the risk of infection. Until now, these measures have helped us to ensure that no SARS-CoV-2 infections are being transmitted in the workplace and that we are able produce at full capacity.Together with our logistics partners, we are delivering all ordered goods, without limitations.

2021 will still hold some challenges for us all – but we at Kulzer focus on the opportunities. Wecontinue to do everything we can to support your success. I know that together we found solutions to stay connected, we will overcome this crisis, and together, we will gain strength again – because: We are better together.

Stay healthy,

Marc Berendes

CEO Kulzer



コロナウイルス( COVID -19 )に関する弊社の対応について :第2報
※本文書は私どもクルツァーが全世界的に対応している内容の案内になります。
各国により対応は多少異なることがあります。

はじめに:弊社製品をお取り扱い頂いている皆様へ


現在も感染の拡大(パンデミック)により、日常生活や働き方など多くの側面で制限を余
儀なくされていることと思います。このような困難な環境の中にあっても、私どもに信頼
を寄せて頂いている皆様に改めて感謝申し上げます。
私どもクルツァーは患者様の口腔衛生の維持や向上を目指し、日々全世界的に活動を行っ
ています。口腔衛生は全身状態にも大きく関わると言われており、このような状況下では
ありますが、これからも当該活動を強く継続して参ります。


お取引先、感染状況への対応


感染の状況は各国によって様々ですので、それぞれの政府機関の取り決めや指導の下、各
国のクルツァーは皆様、また皆様からの要望への対応について検討・決定しています。現
在では多くの国々で、お取引先やお客様との直接の面談、場合によっては各種イベント開
催のサポートなどが行われていることも確認しています。このように一部の国では経済活
動が戻りつつありますが、私どもクルツァーは各国において衛生基準を遵守しながら、皆
さまへの対応を行っていることを改めてご理解頂ければ幸いです。


営業担当・カスタマーサービス


コロナ禍ではありますが、とりわけ私どもクルツァーの営業担当並びにカスタマーサービ
スの担当者は、皆様のお手伝いができることを励みにして日々活動しております。これか
らも、ご要望、ご質問などございましたら遠慮なくご連絡頂ければと思います。


オンラインセミナー・トレーニング


クルツァーでは各国においてオンライン環境を活用した各種セミナーや製品トレーニング
の開催、いわゆるウェビナー(webinar)と呼ばれる活動も行っています。こちらの活動に
関しましても、ご要望などありましたら随時弊社の営業担当者までご連絡をお願い致しま
す。
私どもが独自で行うウェビナーについては、弊社のパンフレット、ホームページやソーシ
ャルメディアを通じても情報を発信しております。


さいごに


このように各国とも感染の状況を鑑みながら様々な活動を行っておりますが、私どもの最
優先事項は皆様とクルツァーで働く従業員の安全性の確保にあります。困難な状況であり
ますが、私どもクルツァーは皆様と共に、この困難を乗り切る意思を以ってこれからも活
動して参ります。

Take care and stay healthy
Marc Berendes, CEO Kulzer



------------------------------------------------------------
+++ CORONA / COVID-19 +++
Information to our customers...

Dear customers and Kulzer friends

The pandemic continues to control our daily lives, routines and the way we work. We, as your global Kulzer team, want to thank you for your trust and loyalty during these – for all of us – challenging times. Please let me assure you: We are here for you without compromise!
Our local teams work tirelessly to support you in maintaining the oral health of your patients; as we know their oral health is integral to their overall health. Please reach out to us whenever we can assist you.

Personal support

As the infection situation differs from country to country our local Kulzer teams decide, according to the governmental regulations, how to best support you. In many countries our representatives are allowed to arrange meetings with you and are even able to host events again. Be assured that we do so in compliance with all important hygiene standards.
In any case you can reach your personal contact person via phone and digital channels.

Tele contact

Our colleagues from our Customer Service Center are happy to help you with questions and your orders. As we implemented additional hygiene measures for our teams your contact persons are at your disposal as before. Your orders are acted upon without delay.

Online trainings and product information

You should have the best possible support to serve your patients’ needs. We offer webinars and online trainings with renown experts for the handling of our products – in English or in your language. You can find more information on your local offerings on our website or the social media channels of our country organizations.
In everything we do, one thing remains of highest priority for us: your and our employees’ safety. As I said in my last message to you: We are all in this together. Together we will get through this time, together we will gain strength again and together we will overcome this crisis – because: We are better together.
Take care and stay healthy,
Marc Berendes, CEO Kulzer


※本文書はKulzer社が全世界的に対応している内容の案内になります。各国により対応は多少異なることがあります。

弊社製品をお取り扱い頂いている皆様へ


新型のコロナウイルスの感染拡大は現在世界的な対応が必要な局面となっており、各国の政府だけでなく各企業や医療従事者など様々なレベルで必要な措置を取るよう求められています。その中にあっても、弊社は歯科医療のライフタイムパートナーとしての使命を果たすことを約束し、特に最先端にある歯科医療従事者の方々が治療に専念できるよう今後も適切な製品供給を行います。
以下、現在弊社が行っている対応について簡潔にお伝えします。


製品の供給体制について


現在、弊社内では各社員に向けて強力な衛生上のルールを敷いております。これに伴い原則的に全従業員に在宅勤務を行うよう指示しております。しかし製造に関わる社員に関しては在宅勤務が難しい場合もあることから、社員間の接触を抑える勤務体系や限定的な製造施設へのアクセスなどのルールを施行し感染リスクを可能な限り排除するよう努めています。このような措置を講じたことにより、現在も製造ラインは最大限に確保されています。私達の流通パートナーの皆さまと共にこれからも適切な製品の供給を行います。


連絡体制について


WHO及び各歯科医療関連組織や団体からの勧告に基づき、弊社では世界的に営業担当者であっても原則在宅勤務を行っています。極力感染のリスクを抑えるための措置であり、皆さまのご理解をお願いします。カスタマーサービスやテクニカルサポートでも同様に在宅勤務を行っています。各担当への連絡は電話やEメール等でお願いします。


トレーニング・教育プログラムについて


WHOから新たな通知があるまでは、予定されていたトレーニングや教育プログラムについてはキャンセルもしくは延期となります。これらトレーニングや教育プログラムに関する相談は個別に対応させていただきます。


現時点でコロナウイルス(COVID-19)感染の収束の見通しはたっておりませんが、弊社はこれらかも私達ができることは、すべて行っていくことを皆様にお約束致します。

Take care and stay healthy
Marc Berendes, CEO Kulzer


------------------------------------------------------------

+++ CORONA / COVID-19 +++
Information to our customers...

The current spreading of the new coronavirus is a global challenge and puts high demands on all governments, companies and healthcare providers like you, our customers. I want to ensure you with this note that you can rely on our promise to be your lifetime partner for your dental needs. You can continuously count on us to offer you what you need to help your patients. We would like to give you an insight into the measures Kulzer is taking to ensure continued supply of our solutions and support of you, our customers.

Product supply:

Besides implementing strong personal hygiene rules, we asked all employees, who can, to work from home. In production and R&D we took measures to reduce the person-to-person contact and we limited the access to the facilities to reduce the risk of infection. Until now this guarantees us full production capacities. Together with our logistics partners, we are able to deliver all ordered goods, without limitations.

Contact from and to our customers:

Following the WHO recommendations for the dental community we decided to have our sales people work from home to reduce personal contacts. This protects you as well as our sales people. Our customer and technical services are available per telephone for you as you are used to.

Trainings and Education Programs:

Until further notice, all scheduled trainings and education programs are cancelled or postponed to a later date. Please consider our web pages for further announcements. Let us know how we can support you.
Right now, our thoughts are going to all affected people around the world. We all are sitting in the same boat and don´t know, how long this situation will last, but be assured: Kulzer is doing everything we can to safeguard your and our peoples’ health and support you, our customers and partners in the best way.
Take care and stay healthy.
Kind regards,
Marc Berendes
CEO Kulzer